Fizjoterapia dla kobiet i kobiet w ciąży 2017-10-12T19:39:28+00:00

Informacje o usłudze

Fizjoterapia dla kobiet i kobiet w ciąży

Fizjoterapia dla kobiet łączy różnego rodzaju techniki z wykorzystaniem terapii manualnej , terapii mięśniowo-powięziowej , masażu oraz ćwiczeń rehabilitacyjnych które mają na celu uwolnienie od bólu. Problemy bólowe pojawiające się u kobiet często predysponują różnego rodzaju zaburzenia hormonalne, stres, osłabienie, przeciążenia mięśniowe, miesiączka, napięcie przedmiesiączkowe. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznych technik masażu i terapii manualnej jesteśmy w stanie zlokalizować miejsce bólu oraz zastosować odpowiednio dobraną technikę terapeutyczną w celu złagodzenia objawów bólowych.

Najczęstsze problemy w których stosujemy terapię i masaż dla kobiet
– Bóle głowy i szyi
– Bóle mięśni i stawów
– Bóle pleców
– Bóle kręgosłupa
– Bóle krzyża
– Bóle i obrzęki nóg
– Bóle pośladkowe
– Bóle piersi spowodowane procesem laktacji oraz w okresie zaburzeń hormonalnych

FIZJOTERPIA W CIĄŻY

Fizjoterapia dla kobiet w ciąży jest to terapia która ma na celu działanie przeciwbólowe bezinwazyjne bez wykorzystania środków farmakologicznych, terapia poprawia oraz umożliwia jak najlepszego przebycia okresu ciąży oraz połogu. W tym okresie pojawiają się różne dolegliwości takie jak: bóle stawów, bóle kręgosłupa, obrzęki nóg, bóle głowy , szyi, piersi i pleców. Do terapii wykorzystywane są specjalistyczne formy masażu , terapii powięziowo-mięśniowej oraz terapii manualnej a także odpowiednio dobrane ćwiczenia.

KINEZYTERAPIA W GINEKOLOGII I POŁOŻNICTWIE

Ćwiczenia ruchowe mające na celu przywrócenie jak najlepszej sprawności po porodzie oraz po zabiegach ginekologicznych a także poprawienie komfortu w trakcie ciąży.

REHABILITACJA POPORODOWA

Dolegliwości oraz powikłania które towarzyszą ciąży i po porodzie
Bóle kręgosłupa , utrzymujący się dyskomfort w obrębie krocza , popuszczanie moczu zaburzenia czucia okolic odbytu po porodzie naturalnym z nacięciem krocza , wiotki brzuch , rozejście się mięsni brzucha , osłabienie mięsni posturalnych

MASAŻ W CIĄŻY

Masaż kobiet w ciąży jest specjalnie dostosowany dla kobiet ciężarnych, stosuje się go w celu zlikwidowania napięcia niektórych części ciała które wynikają ze złego rozłożenia środka ciężkości w ciele. Masaż stosowany jest też w celu poprawienia lepszego samopoczucia oraz wprowadzenie w stan relaksu . Wykonuje się go w specjalnych pozycjach ułożeniowych wygodnych zarówno dla przyszłej mamy jak i dla maleństwa. Jest bezpieczną i przyjemną formą terapii w okresie ciąży . Rozluźnienie i zrelaksowanie całego ciała ma pozytywny wpływ na matkę i dziecko co sprzyja odpowiedniemu przebiegu ciąży. Masaż wykonywany jest w odpowiednio dobranej bezpiecznej i najwygodniejszej pozycji. Wykonujemy go w okresie od 2 do 8 miesiąca ciąży.

RODZAJE MASAŻU

– Masaż prenatalny: Jest to rodzaj masażu stosowany dla rozluźnienia odpowiednich grup mięśniowych mający na celu pozbyciu się bólu towarzyszący przeciążeniom oraz zrelaksowanie przyszłej mamy
– Masaż relaksujący : Jest to masaż mający na celu wprowadzenie w stan głębokiego relaksu bardzo delikatny i przyjemny stosowany do wywołania wydzielania się jak największej liczby endorfin co sprzyja pozytywnie dla matki i dziecka.
– Masaż przeciwobrzękowy: Polega na przywróceniu prawidłowego ukrwienia oraz pozbyciu się obrzęków które towarzyszą przyszłej mamie w trakcie noszenia dziecka najczęściej stosowany jest dla zlikwidowania obrzęku obolałych i przeciążonych nóg.
– Masaż kręgosłupa: Jest to specjalistyczny masaż który ma na celu pozbycie się bólu kręgosłupa który jest przeciążony w okresie ciąży.
– Masaż blizny pooperacyjnej: Polega na rozluźnieniu blizny oraz jej okolic a także szybszego przyspieszenia gojenia się blizny.
– Masaż w połogu: ma przede wszystkim działanie przeciwbólowe oraz relaksujące i regenerujące dla mamy która dzielnie przeszła okres ciąży.

KINESIOTAPING W CIĄŻY

Zalecany jest kobietom zmagającym się z ciążowymi dolegliwościami.
Najczęściej wykorzystywany jest w celu usprawnienia pracy mięśni brzucha, w obrębie którego zmiany skórne i podskórne są najbardziej widoczne i odczuwalne. Plastry zmniejszają napięcie mięśniowe, zarówno ze strony mięśnia prostego jak i mięśni skośnych, a ich dobroczynne działanie na skórę sprzyja profilaktyce powstawania rozstępów. Pomocne jest także plastrowanie odcinka lędźwiowo-krzyżowego .

Napisz
do nas

Skorzystaj z poniższego formularza jeżeli masz pytania odnośnie świadczonych przez nas usług, lub chciałbyś umówić się na wizytę. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.